Kayıtlar

Gitar Kompresör ( Compressor ) nasıl çalışır ne işe yarar

Gitar Kompresör ( Compressor ) ne işe yarar Kompresör için basları inceltip tizleri arttırıyor diyebiliriz. En basit tanım olarak fazlalık olan sesleri traşlar, düşükleri güçlendirir. Kompresör’ün dip gürültüsünü engellemek için kompresör’e gelen sinyalin temiz olmasını sağlamalıyız. Ses temiz değilse aradaki parazitleri belirginleştirebilir o yüzden kompresör bağlayacağımız ekipmanda dip gürültüsüne sebep olacak ( kabloların kötü olması, manyetiklerin kalitesiz olması, topraklama vb.) durumları ortadan kaldırmalıyız. Kompresörlerde genelde bulunan ayarlar : 1- Threshold (Ses limit seviyesi ) - Bu Kompresör’ün devreye gireceği ses seviyesidir. 2- Ratio ( Ses oranı ) - Bu ayar threshold değerini aşan sinyallerin hangi oranda çıkışa gönderileceğini belirler. 3- Attack - Bu ayar kompresör’ün threshold değerini aştığın andan itibaren ne kadar süre içerisinde aktif  hale geçeceğini belirler.   4- Release - Bu ise threshold değerini aşan sinyal kesildiğinde Kompr

Gitar Tonları Örnekler

Resim
Gitar Tonları Gitar ton ayarları ve amfi Seçenekleri ile bağlantılı örnekleri paylaşarak bildiğiniz ve dinlediğiniz bir çok gitar soundun karakteristiğini göstermek istedik. "BRITISH – CALIFORNIA TON NEDİR ? Ne işe yarar ?" başlıklı yazımızı da okumanızı öneririz. Yukarıdaki şemalarda Californian Grunge, Dream Thater, Boogie Orginal Style, Fender Bassman Style, Fernder SRV Style, Led Zeppelin, Lenny Kravitz, VAh Halen Style, Slayer, Marshall Plexi Style, Metallica Style, Rammstein, Vox Type gitar tonlarını görebilirsiniz. Daha Büyük Görüntüle Piyano Kursu Kadıköy  için linke tıklayın. Kadıköy Gitar Kursu  için linke tıklayabilirsiniz.

BRITISH – CALIFORNIA TON NEDİR ? Ne işe yarar ?

Resim
BRITISH – CALIFORNIA TON NEDİR ? Ne işe yarar ? Genelde kullandığımız amfilerin ton karakteristiklerini anlamamıza yarayan bir gruplandırma metodudur. Genelde bu farklılık amfilerin kullandığı farklı tube (lamba) ve hoparlör seçimlerinden kaynaklanıyor. Özellikle amfilerde kullanılan lamba tiplerini incelerseniz benzer parçaları kullanan amfilerin seslerinin de birbirlerine yakın olduğu ve aynı karakterleri taşıdığı görülür. Çok detaya girmeden basitçe anlatmak gerekirse : California veya Amerikan tonu temelde: Parlak ve ciddi MID frekansların kısıldığı, BAS frekansların yoğun olduğu (scooped sound) ses karakteriğine sahiptir. Clean soundlar yumuşaktır (warmer and smoother), örneğin Twin Reverb veya Bassman gibi. Fender amfilerin bir çoğunu da bu kategoride TWEED altında gruplayacağım. British veya Ingiliz tonunda ise : MID ler çok yüksektir. Crunch ses tonları alırsınız. Clean soundlar daha bir farklıdır, VOX AC30 da olduğu gibi. Aşağıdaki resim yazdıklarımı çok güzel özetl

FX LOOP (Send/Return) Nedir ?

Resim
Preamp (drive katı ) ile poweramp (güç katı) arasında bulunan, iki adet dişi jacktan oluşan, "send" ve "return" adı verilen girişlere effects (fx) loop diyoruz. "send" preamp ın çıkış kısmı, "return" ise poweramp ın giriş kısmıdır. Preamp bir amfiyi gitar anfisi yapan, tonu ile gitar soundunu oluşturan kattır. Poweramp ise preamp katında oluşan sesi bildiğimiz 30W, 120W a çıkaran gücün oluştuğu esan anfi kısmıdır. Drive ınızı amfiden alıyorsunuz, ve bağlayacağınız pedalın, amfinin drıvıe'ında işlem görmeden geçmesini istiyorsunuz (yani gitardan giden ses ilk önce preamp ın drive ını kullansın, ondan sonra bağladığım pedalın sesini alsın), Bu durumda işte o pedalınızı, amfinin input una değil, pedalın input ve output kısımlarından çıkan kablolar ile fx loop a bağlamanız gerekiyor. Bunu yaptığınız zaman bir çok efekt pedalınızı anfimizin drive tonu sonrasında kullanmış oluruz. Özetle pedal sıranızda anfininin drive katını /overdrive/distortio

Bateri Çalışmak Sıkıcı Hale Geldiğinde Yapılması Gerekenler -2-

Resim
Şarkı formu – Dinlediğiniz müziklerdeki şarkı formu anlayın.   Örnekler AABA, ABA, vb şeklindedir. Neresi nakarat, nersesi 2. sözler, neresi sözü nakarata bağlayan köprü (bridge) ayırdetmelisiniz.   Solo çalışması   - Her davulcu etkili bir davul solo atmayı ister.   Bunun için bahsettiğimiz rudimentleri davula yaymaya çalışın..Öncelikle sol eliniz trampette kalsın ve sağ elinizi her 4 lük te bir başka bir davul parçasına taşıyın. Hoşunuza gidecek sesler duyacaksınız.   Bar hattı üzerinden oynamak   – Ölçüleri standartlaşmış bazı müzik kalıpları vardır. (12 Bar Blues gibi)   Bu tür müziklerdeki ölçü sayısını takip edebiliyor olmak ve formu ölçü sayısından (gerektiğinden notasından) Bu etkili bir uygulamadır bir şarkıyı gerçekten istediğiniz şekilde yorumlayabilmenizi sağlar.   Tek zamanlı ritimler (Aksak ritimler)   – Davulda ilerledikçe sadece 4/4 ¾   6/8 vs gibi kalıplaşmı batı formları sıkıc

Bateri Çalışmak Sıkıcı Hale Geldiğinde Yapılması Gerekenler -1-

Resim
BATERİ ÇALIŞMAK SIKICI HALE GELDİĞİNDE #1 Bazen çalışmak sıkıcı ve kafa karıştırıcı hale gelecektir. Kendinizi yolunu kaybetmiş hissettiğinizde bu 40 maddeden birini seçin ve üzerinde çalışmaya başlayın..   Dinleme Sadece "işitme" değil, müzik ve davul için "dinleme" konsantre olma Metotlar Kitaplar Yüzlerce yararlanılacak davul metodu var piyasada ve internette. Mutlaka biri ilginizi çekecekt ir. En iyilerini başka bir başlıkta sıralayacağız. Rudiments Baterideki esas alınacak vuruşlar Rudiments denilen vuruşlar aslen davulun temelidir. İlk 40 maddeyi bildiğinizden emin olun. Groove (Hissederek çalma) En basit ritmi bile çalışsıyor olsanız, nüans verebilecek kıvama   getirmeniz beklenir. Çaldığınız ritme, düşük tuşeli vuruşlar eklemeye çalışın(Ghost notes) Stiller Çok yönlü dinlemek ve çalışmak önemlidir. Sadece en çok sevdiğini müzik türünde değil rock, blues, funk, yerel müzikler, caz, latin, swing, reggae türlerinde şarkılar bulup onları dinleyein. Neler ça

Whammy Bar

Resim
Whammy Bar ise gitaristlerin dünyasında 60 yıldan fazladır bulunmaktadır ve neredeyse ilk elektrik gitarların satılmaya başlandığı dönemlerde piyasaya çıkmıştır. Bunun ilk örneği 1940’ların sonunda Paul A. Bigsby tarafından Merle Travis için üretilen Bigsby Vibrato Tailpiece’dir. Bu sistemi kullanan bir gitarist dönebilen bir kolu yönlendirerek tellerin uç kısımlarını geren bir silindiri döndürür; kolu gitarın gövdesine doğru ittiğinde tellerin gerilimini azaltarak tüm tellerde basılmakta olan notaların eğiminin ritmik dalgalanmasını düşürür. Kolu bırakıp tekrar yükselip “normal” pozisyonuna dönmesine izin verdiğinde ise teller ilk durumdaki gerginliklerine dönerek normal akortlarına geri dönerler, en azından bu durum teoride böyledir. Tabi ki bu sistemin de kendine göre artıları ve eksileri vardır. Geliştirilmeye açık olan bu sistemi ardından 1954 yılında Fender’in Stratocaster modelinde tanıttığı Synchronized Tremolo ve 1970’lerin sonunda çıkan Floyd Rose Locking Tre